Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza mazacího systému motoru vozidla Formule Student
Liška, David ; Janoušek, Michal (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou použitého mazacího systému na osmé generaci vozidla Dragon 8 týmu TU Brno Racing. V úvodu práce objasňuje soutěž Formula Student, které se studentský tým účastní, jejími pravidly a omezeními ovlivňující mazací systém spalovacího motoru. Dále se práce zabývá možnostmi řešení olejového chlazení a rešerší používaných komponent v mazacím systému. Pro mazací systém je vypočítán teoretický objemový průtok a je následně ověřen při měření skutečného průtoku potřebného k určení chladícího výkonu olejového chladiče.
Návrh olejového čerpadla přídavného převodu vozidla Tatra T158
Gášek, Martin ; Jakubec, Josef (oponent) ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem olejového čerpadla přídavného převodu nákladního vozu Tatra T158. Nové řešení má nahradit původní zubové čerpadlo s vnitřním ozubením, které není schopno zabezpečit spolehlivé mazání převodovky, zejména při pomalé jízdě. Zásadním problémem stávajícího řešení byla špatná nasávací schopnost, kdy zejména při zahřátém oleji započal průtok až při vysokých otáčkách. Byl zvolen návrh čerpadla na základě cyklických křivek, tzv. čerpadlo typu gerotor, které disponuje výhodným poměrem geometrického objemu ku zástavbovým rozměrům a dobrou objemovou účinností. Byl vytvořen výpočet geometrie s kontrolou funkčních parametrů (dosahované úhly záběru, průtoky, pulsace, měrný objem, měrný skluz). Vznikly dva návrhy – bez a včetně axiální kompenzace vůlí. Nová kola čerpadla bylo možné umístit do původního odlitku skříně, který byl obráběním upraven. Provedené testy na zkušebně potvrdily dobrou sací schopnost již při nízkých otáčkách a také navýšené průtoky a tlaky. Dá se očekávat, že již nebude nutné při montáži kontrolovat sací schopnost každého čerpadla. Dosavadní zkoušky neprokázaly výrazné opotřebení součástí čerpadla a po absolvování doplňujících testů je v případě přetrvávajících pozitivních výsledků možné použití čerpadla v sériové výrobě vozu T158, případně také u dalších typů vozidel Tatra.
Oleje spalovacích motorů
Dzurenda, Ján ; Novotný, Pavel (oponent) ; Maršálek, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá rešerší současného stavu poznání v oblasti mazání spalovacích motorů, tj. systémy mazání, a oleji spalovacích motorů. V úvodu je práce zaměřena na problematiku mazacích systémů, jejich dělení podle způsobu mazání a popisu hlavních částí mazací soustavy. Další část práce je zaměřena na motorové oleje. V této části je uvedeno dělení motorových olejů, požadavky na motorové oleje a vlastnosti motorových olejů. Navazující část práce popisuje problematiku spojenou s mazáním spalovacích motorů. Uvedeny jsou hlavní činitelé, které mají vliv na vlastnosti motorového oleje tj. palivo, voda, glykol a nečistoty. Dále je rozpracována problematika související s provozem motoru tj. teplota, množství a spotřeba oleje. V poslední části je popsána problematika biologické odbouratelnosti a aktuální požadavky na aplikace motorových olejů.
Mechanické ztráty pohonných jednotek moderních automobilů
Vaňkátová, Kateřina ; Czakó, Alexander (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou mechanických ztrát ve spalovacích motorech osobních automobilů. V následujících kapitolách jsou popsány původ a mechanismus vzniku mechanických ztrát, oblasti jejich vzniku nejen v samotném motoru, ale také v příslušenství poháněném motorem. Dále práce shrnuje současné poznání v oblasti snižování mechanických ztrát a metody určování ztrát motorů již během jejich vývoje. Úkolem práce je seznámit čtenáře nejen s problematikou vzniku mechanických ztrát, ale i s jejich významným negativním dopadem.
Mechanické ztráty pohonných jednotek moderních automobilů
Vaňkátová, Kateřina ; Czakó, Alexander (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou mechanických ztrát ve spalovacích motorech osobních automobilů. V následujících kapitolách jsou popsány původ a mechanismus vzniku mechanických ztrát, oblasti jejich vzniku nejen v samotném motoru, ale také v příslušenství poháněném motorem. Dále práce shrnuje současné poznání v oblasti snižování mechanických ztrát a metody určování ztrát motorů již během jejich vývoje. Úkolem práce je seznámit čtenáře nejen s problematikou vzniku mechanických ztrát, ale i s jejich významným negativním dopadem.
Analýza mazacího systému motoru vozidla Formule Student
Liška, David ; Janoušek, Michal (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou použitého mazacího systému na osmé generaci vozidla Dragon 8 týmu TU Brno Racing. V úvodu práce objasňuje soutěž Formula Student, které se studentský tým účastní, jejími pravidly a omezeními ovlivňující mazací systém spalovacího motoru. Dále se práce zabývá možnostmi řešení olejového chlazení a rešerší používaných komponent v mazacím systému. Pro mazací systém je vypočítán teoretický objemový průtok a je následně ověřen při měření skutečného průtoku potřebného k určení chladícího výkonu olejového chladiče.
Návrh olejového čerpadla přídavného převodu vozidla Tatra T158
Gášek, Martin ; Jakubec, Josef (oponent) ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem olejového čerpadla přídavného převodu nákladního vozu Tatra T158. Nové řešení má nahradit původní zubové čerpadlo s vnitřním ozubením, které není schopno zabezpečit spolehlivé mazání převodovky, zejména při pomalé jízdě. Zásadním problémem stávajícího řešení byla špatná nasávací schopnost, kdy zejména při zahřátém oleji započal průtok až při vysokých otáčkách. Byl zvolen návrh čerpadla na základě cyklických křivek, tzv. čerpadlo typu gerotor, které disponuje výhodným poměrem geometrického objemu ku zástavbovým rozměrům a dobrou objemovou účinností. Byl vytvořen výpočet geometrie s kontrolou funkčních parametrů (dosahované úhly záběru, průtoky, pulsace, měrný objem, měrný skluz). Vznikly dva návrhy – bez a včetně axiální kompenzace vůlí. Nová kola čerpadla bylo možné umístit do původního odlitku skříně, který byl obráběním upraven. Provedené testy na zkušebně potvrdily dobrou sací schopnost již při nízkých otáčkách a také navýšené průtoky a tlaky. Dá se očekávat, že již nebude nutné při montáži kontrolovat sací schopnost každého čerpadla. Dosavadní zkoušky neprokázaly výrazné opotřebení součástí čerpadla a po absolvování doplňujících testů je v případě přetrvávajících pozitivních výsledků možné použití čerpadla v sériové výrobě vozu T158, případně také u dalších typů vozidel Tatra.
Oleje spalovacích motorů
Dzurenda, Ján ; Novotný, Pavel (oponent) ; Maršálek, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá rešerší současného stavu poznání v oblasti mazání spalovacích motorů, tj. systémy mazání, a oleji spalovacích motorů. V úvodu je práce zaměřena na problematiku mazacích systémů, jejich dělení podle způsobu mazání a popisu hlavních částí mazací soustavy. Další část práce je zaměřena na motorové oleje. V této části je uvedeno dělení motorových olejů, požadavky na motorové oleje a vlastnosti motorových olejů. Navazující část práce popisuje problematiku spojenou s mazáním spalovacích motorů. Uvedeny jsou hlavní činitelé, které mají vliv na vlastnosti motorového oleje tj. palivo, voda, glykol a nečistoty. Dále je rozpracována problematika související s provozem motoru tj. teplota, množství a spotřeba oleje. V poslední části je popsána problematika biologické odbouratelnosti a aktuální požadavky na aplikace motorových olejů.
Oleje spalovacích motorů
Dzurenda, Ján ; Novotný, Pavel (oponent) ; Maršálek, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá rešerší současného stavu poznání v oblasti mazání spalovacích motorů, tj. systémy mazání, a oleji spalovacích motorů. V úvodu je práce zaměřena na problematiku mazacích systémů, jejich dělení podle způsobu mazání a popisu hlavních částí mazací soustavy. Další část práce je zaměřena na motorové oleje. V této části je uvedeno dělení motorových olejů, požadavky na motorové oleje a vlastnosti motorových olejů. Navazující část práce popisuje problematiku spojenou s mazáním spalovacích motorů. Uvedeny jsou hlavní činitelé, které mají vliv na vlastnosti motorového oleje tj. palivo, voda, glykol a nečistoty. Dále je rozpracována problematika související s provozem motoru tj. teplota, množství a spotřeba oleje. V poslední části je popsána problematika biologické odbouratelnosti a aktuální požadavky na aplikace motorových olejů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.